Skepp å Hojj, Sjömännen stod på kajen och vinkade av

DATUM: 2009-06-28 KLOCKSLAG: 12:23:09

Ledig idag.

Har inga planer för dagen utan tänker bara låta timmarna gå förbi i ett sysslolöst tempo idag. Solen skiner och himlen är blå, sommaren är här på allvar och jag tänker fira det med att sitta inomhus!

I fredags åkte Eve, den franska utbytesstudenten som bott under samma tak som jag i 10 månader, hem. Var inte med på hennes avresa på flyplatsen eftersom jag jobbade, men hade ordnat en hejdåfest kvällen innan. Middag, vänner och presenter, var upplägget. Middagen var trevligt men...

Festen sög.

Totalt!

 Men vi lyckades hälla i henne tillräckligt med djävulsdryck för att hon skulle tro att det var roligt, ja allting funkar!

och...

Eve satte sig på flyplanet med dunkande huvud, mission bakfylla accomplished!

Om ni tror jag är ledsen för att hon har åkt så måste jag berätta att så är inte fallet, jag vill ropa ÄNTLIGEN! Inge mer ansvar eller konstiga situationer eller kryterande av hennes invandrarsvenska. Kanske först om ett år eller kommer jag nog kunna se tillbaka på det hela och se det positiva, men för tillfället är det bara skönt, det har varit en intensiv tid.

Som hejdå present fick hon en fullstor Sverigeflagga med hälsningar från oss alla.

Festens höjdpunkt var nog Emil och jag iförda sjömanskostymer och när vi saluterade (kastade) med folköl i min Trébuchet (mitt projektarbete). Jag försökte även fånga ölen när den kom våldsamt dalande ner mot marken, det slutade med en ordentligt skakad folköl och en bortdomnad högerhand.

Vi köpte öst-tyska sjömanskostymer och fick sy om den lite. Visade de sig att trots med en mor som syslöjdslärare misslyckades jag med något som kallas raksöm, inte lätt.








Kommentarer
Postat av: pelle

Även om festen kanske sög, så måste erkänna att bilderna säger en annan sak. Det ser ut att ha varit en "hoot"



Eller hur det nu stavas.

2009-06-29 @ 01:10:38
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0