Matematik, överlevnadsteknik, jag får kolik! Det finns ingen logik!

DATUM: 2009-10-20 KLOCKSLAG: 12:41:18

Hej! Har inte skrivit på evigheter, men det beror på flera saker. Främst därför att mattetentan närmar sig och jag ligger begrav i matteböcker större delen av tiden, men också därför att det inte händer särskilt mycket just nu.

I helgen var jag på krogen i fredags, men fick huvudvärk och gick hem där vid 1, innan det roliga hade börjat. I lördags var det bastu och öl med grabbarna och i söndags var det filmkväll hos Anton med ett litet inslag av Playa del Sol.

Är lite trött och hoppas på att det ska hända något roligt snart, orkar inte matten fullt ut. Jag har aldrig varit ett mattgeni, men ända sedan jag började på universitetet så har jag bara börjat känna mig dummare och dummare. Är det bara jag som inte förstår? Tacka vet jag franskan, där är det något jag förstår, nog för min franskalärare verkar ha en förkärlek till politik, människorättsfrågor och historia, vilket gör studiematerialet en aningens, eh, tungläst. Har en uppsats att skriva till på onsdag på 2 sidor om hur det franska samhället var just efter det andra värlsdkriget. blää!

Javisst ja! Förra helgen var jag ju faktiskt hemma, älgjakt. Fick inte skjuta men fick se så helt hopplöst kändes det inte. Så får jag be om ursäkt att jag inte gick på handbollen trots att Kriko ville det, jag är en hora, jag vet!

Kommentarer
Postat av: SysterYster

Jag tyckte också att man var fullständigt värdelös när man läste matte 1 och senare under de andra kurserna så visade sig att man också var det.

2009-10-20 @ 16:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0