Sommar med Familjen

DATUM: 2010-07-23 KLOCKSLAG: 14:21:06

Förutom min 3 veckor långa vistelse i Frankrikes nordligare delar så har min sommar gett mig mycket kvalitétstid med min familj, på gott och ont. Minns inte senast jag tillbringade så mycket tid med föräldrarna som nu, vilket börjar kännas.

Har kommit hem från sommarstugan i Lycksele och spenderar numera dagarna på hemmaplan. Matematik är vad som står på schemat, asymptoter, infliktionspunkter, induktion och gränsvärden för hela slanten!

urk.

Storasyster har också kommit hem, nu när hon har fått semester från praktiken. Hon brukar kunna röra om i grytan.

ordentligt.

Men än så länge går det väldigt friktionsfritt, vilket inte var vad jag hade förutspått. Jag hade trott att vid det här laget att lillasyster skulle ha flyttat hemmaifrån i trots, med en stark smäll i dörren och svarta små åskmoln surrandes runt hennes huvud. Nog för att jag kan se det framför mig med eller utan Lisa, eller någon annan för den delen. Den flickan har nog tagit en överdos av tonårshormoner.

Nej, men, kan jag inte få åka upp till Luleå snart? Här händer det då ingenting, människorna här hemma verkar inte ha något krut i dem, eller så vill de bara inte umgås med mig, vare sig det ena eller det andra så är de tråkiga! Dessutom så vill jag imponera på "sörlänningarna" med min underbara norrländska repetoar. Jag har flitigt lyssnat och mentalt antecknat större delen av de mest bisarra ord som farsan har använt sig av.

Nej, nu har jag inget mer.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0