Prinsar och Prinsessor, Häxor och Trollkarlar, och Bakiskomor

DATUM: 2009-03-24 KLOCKSLAG: 20:24:45

Har inte bloggat på ett bra tag. Har inte haft tid eller ork, har inte ens tid nu, men orken är tillbaka.

I helgen var det backens dag uppe i Bygsiljum och själv så skulle man jobba. En äventyrsbana skulle göras för barnen med Prinsessor, Prinsar, Häxor och Trollkarlar och Korpar! Glad att slippa klä ut sig sattes man i arbete, jag fick bygga korpboet för, hör och häpna, det förra hade blivit stulet! Antar att även finns uteliggare i Bygdsiljum som behöver tillfälligt boende, även om det nu bara består av granbar och ståltråd!

Iaf, senare började det droppa in ungar för äventyrsbanan.

Mycket ungar.

De var överallt! Vissa ungar krockade, andra misshandlade korpen, som fick en isklump i ögat efter lite prickskytte av en hop mordiska störtkruksdvärgar.

Själv så höll man sig undan så bäst man kunde. Åkte upp och hjälpte till med tårtorna och var springpojke för de behövande och efter ett tag av fint arbetande gav jag mig ut för att fotografera skådespelet. Häxan skrek och barnen trampade panikslaget snö för att fly undan varelsen med den vårtiga plastnäsan, komiskt! Den förstelnade prinsen  posade loss full med energi framför kameran efter en ganska stel och krampaktig dag! Fiskaren var inte utklädd, utan ser troligtvis ut sådär till vardags. Korpen visade upp sitt sittunderlag som sa; "Knark är Bajs". Efter den konstateringen gav jag mig vidare.

Resten orkar jag inte berätta för jag har tappat intresse att fortsätta!

Senare på kvällen var det middag och fest. Jag tog det lungt hela kvällen och ringde Emil senare där vid halv 2. Han sa att jag hade skrikigt något om att ha raggat upp en kille men han hade somnat. Vilket är en ännu en lögn från Emil, eftersom jag var praktiskt taget nykter och visste vad jag gjorde. Jag minns det samtalet och något sånt sade aldrig.

Söndagen, dagen efter, låg jag i bakiskoma, förstår inte varför! Måste ha tagit någon annans kranium när jag gick från festen, eftersom det jag hade kändes alldeles för trångt. Klev upp kl. 3 på eftermiddagen och åkte iväg och tittade på några valpar hos familjen Jonsson. utvärdering: söta.

Övergick från Homo Slaktus till Homo Sapiens där vid sju-tiden, ungefär samma tid som mitt huvud dunsade ner i kudden.










Kommentarer
Postat av: Zidden

Erhm..."eftersom jag var praktiskt taget nykter och visste vad jag gjorde." eller vaaare så? ;)

2009-03-25 @ 16:21:42
URL: http://jontewikbergs.blogg.se/
Postat av: Ida

nääee.. gosh va snygga alla är ;)

2009-03-25 @ 19:54:50
URL: http://frokenlindfors.blogg.se/
Postat av: Maaaalin

assü, detta ür verkade det som att det var bättre än ifjol. Se sü ut pü bilderna och texten.



btw, coolt gjort med Frippe.



Sv: Med mina nuvarande värdfamilj är det super, trivs verkligen (äntligen).



2009-03-25 @ 20:18:13
URL: http://mkbe.blogg.se/
Postat av: Anna

haha ja visst är dom coola! =)



Åh så härliga bilder du har på bloggen!

2009-03-26 @ 11:25:23
URL: http://anna1988.blogg.se/
Postat av: Emil Bergström din älskade pojkvän.

"Jag minns det samtalet och något sånt sade aldrig."



ALL LIES!

2009-03-26 @ 15:01:03
Postat av: Anonym

Uuh ja:D ska bli såå skoj att kolla på den !

2009-03-26 @ 21:28:16
Postat av: Maaaalin

sv:Ja, jag trivs,.

2009-03-27 @ 13:51:33
URL: http://mkbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0